TÖRTÉNELMI EMLÉKFAL

A 2011-s tanévtől kezdve a munkaközösség kezdeményezésére és az iskolavezetés támogatásával egy új formáját valósítjuk meg a megemlékezéseknek, amely a résztvevő diákok aktívabb, felkészültebb és kreatívabb bevonásával történik. Úgy gondoljuk, hogy a térben és időben való tájékozódáson túl az emléknapoknak nagy szerepük van a hazához és az európai történelemhez való értelmező és empatikus viszony kialakításában is.

Az egyes emléknapok külön projekt feladatként jelennek meg évfolyami keretek között, ezáltal elősegítve az évfolyamon belüli kommunikációt, feladatmegosztást, és a kivitelezés során az együttműködő kreativitást (team munka) és összehangolt teljesítést (kooperáció).

A megvalósult projektek az iskola egésze számára látható formában jelennek meg, a hozzá készített feladatlapok pedig aktív elmélyedésre késztetik az egyes osztályközösségeket, azokat is, akik nem az adott megemlékezés projektjében vettek részt.

Az egyes évfolyamok más-más emléknapra készítik el kiállításukat, minden évfolyam összehangolt munkája kidolgozott forgatókönyv alapján zajlik, és minden évfolyam projekt munkáját 1-1- történelem szakos kolléga felügyeli, irányítja és segíti , koordinálja.

Ebben a tanévben a következő emléknapok kerülnek ilyen módon való feldolgozásra és bemutatásra:

  • Október 6. Az aradi vértanuk emléknapja -- 10. évfolyam osztályai

Koordináló tanár : (Antal-Köz Béla)

  • Február 25. A kommunizmus áldozatainak emléknapja -- 12. évf. osztályai

Koordináló tanár : ( Lippai Éva)

  • Április 16. A holokauszt áldozatainak emléknapja -- 9. évf. osztályai

Koordináló tanár : (Jáki Gábor)

  • Június 4. Nemzeti összetartozás napja -- 11. évf. osztályai

Koordináló tanár : (Szász Gyöngyi)